Standardem przed każdą usługą kosmetycznym powinna być ankieta przedzabiegowa. Jest to niezwykle pomocne narzędzie, które możemy stworzyć sami lub skorzystać z gotowych rozwiązań. Osobiście nie wyobrażam sobie bez niej pracy. Ankieta ma na celu nie tylko wyeliminowanie przeciwskazań, ale również ułatwienie przeprowadzenia rozmowy czy dobrania klientce odpowiedniego efektu – zwłaszcza, gdy jest u nas po raz pierwszy.
Co powinna zawierać ankieta?
- Podstawowe dane klientki – imię i nazwisko oraz numer telefonu, czy adres email.
- Przeciwwskazania do zabiegu. Pod nimi koniecznie powinno znajdować się miejsce na podpis klientki wraz z datą.
Swoim kursantkom powtarzam jedno zdanie, pod którym kryje się pewnie 90% przeciwwskazań do zabiegu – ,,Jeżeli oko, rzęsy i okolica oka klientki nie są ,,czyste”- nie wykonujemy zabiegu”. Każde podpuchnięcie oka, wyjątkowe zaczerwienienie, suchość skóry powieki – powinny rodzić nasze pytania. Kryje się za tym zarówno świeży makijaż permanentny oka, gradówka, jęczmień, stan zapalny, zakażenie bakteryjne, wirusowe, łojotokowe, zespół suchego oka czy choroby alergiczne oka.
- Pytania dotyczące przyjmowanych leków, stosowania odżywek do rzęs, odbytych w ostatnim czasie zabiegów, obecnego stanu zdrowia. Są to kwestie, które mogą mieć wpływ na trwałość aplikacji.
- Pytania wpływające na komfort zabiegu jak np. problemy z kręgosłupem czy informacja o szkłach kontaktowych.
- Wywiad, dzięki któremu wiemy, czy klientka miała już wykonywany zabieg stylizacji rzęs, czy była zadowolona oraz jakiego efektu oczekuje. Kiedy klientka prosi o ,,naturalny efekt” najlepiej posiłkować się dodatkowo zdjęciem. Dla każdego ,,mocny” czy ,,delikatny” look mogą oznaczać coś zupełnie innego.
- Zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez naszą firmę. Informacje RODO czyli: kto jest administratorem danych, jaki jest cel ich przetwarzania, długość przechowywania danych, prawa klienta oraz gdzie może napisać gdy np. nie chce, abyśmy dłużej te dane przetwarzali.
- Zgodę na upublicznienie wizerunku klientki, jeżeli chcemy gdziekolwiek pochwalić się wykonaną przez nas aplikacją.
- Tabelę zabiegową, w której możemy wpisać: datę zabiegu, rodzaj wykonywanej aplikacji oraz jej szczegóły, ewentualne uwagi, które ułatwią nam pracę z klientką przy następnej wizycie. Klientka może przychodzić do nas np. tylko latem. Jeżeli powie: ,,Chciałabym uzyskać taki sam efekt, jak w zeszłym roku” – będziemy świetnie przygotowane.
- Podstawowe informacje o tym, jaki jest cykl wzrostu rzęsy naturalnej, po jakim czasie należy aplikację uzupełnić, co klientka może zaobserwować, co jest normalne, a co powinno zaniepokoić. Zawsze omawiam te kwestie dodatkowo podczas przygotowania do zabiegu.
Ankieta przedzabiegowa to zdecydowany ,,must have” każdej stylistki rzęs oraz nieodłączny pierwszy krok profesjonalnej aplikacji.