Skip to main content

Senior w salonie

stylizacja paznokci, manicure, paznokcie, paznokcie hybrydowe, Pedicure, paznokcie seniora

Katarzyna Leks

Instruktor Spn Nails, Gdańsk
Właścicielka Studio Wersal, Gdańsk
Wielokrotna mistrzyni pink & white

Studio Wersal
Instagram icon katarzyna_leks_instruktor

Kiedyś usługi beauty zarezerwowane były głównie dla młodej klienteli. Kobiety w wieku 30-40 lat były główną grupą docelową gabinetów urody. Dziś Panie nawet w wieku 60 czy 70 lat są coraz częstszymi bywalczyniami salonów urody.

Charakterystyka klienta:

– usługi, które cieszą się największą popularnością wśród tej grupy klientów: manicure, pedicure klasyczny, pedicure specjalistyczny/podologiczny, henna brwi i rzęs;
– nie śledzi nowości kosmetycznych, nie chętnie decyduje się na nowe zabiegi;
kolory, które najczęściej wybiera to cieliste odcienie w stylu natural look, czerwień, bordo.

Klient – senior często trafia do naszego gabinetu w celu wykonania usług, których nie jest w stanie wykonać samodzielnie. Jedną z takich usługą z pewnością  jest pedicure. Ograniczona motoryka ruchu, często nadwaga uniemożliwiają zadbanie o stopy w domowym zaciszu. Jeśli swoje usługi z zakresu pedicure kierujemy do tej grupy docelowej, warto pomyśleć nad zakupem elektrycznego fotela pedicure. Zapewni on komfort nie tylko osobie wykonującej zabieg, ale także samemu klientowi.

Manicure klasyczny/cążkowy, kombinowany czy frezarkowy  – wybierając technikę pracy musimy pamiętać o specyfice skóry klientki. Bardzo często eponychium jest niewielkich rozmiarów, czasem nawet w ogóle nie wzrasta (jest to często pokłosie zbyt agresywnych technik manicure, które powszechnie były stosowane w latach 70-tych, 80-tych, 90-tych). Skóra bardzo często jest cienka, delikatna, przesuszona. Osoby w podeszłym wieku z reguły borykają się z licznymi chorobami takimi jak cukrzyca, miażdżyca, zażywają leki przeciwzakrzepowe. To wszystko wpływa na zwiększoną tendencje do zranień, infekcji. Podczas pracy musimy o tym pamiętać, pracować z ogromną delikatnością i rozwagą.

stylizacja paznokci, manicure, paznokcie, paznokcie hybrydowe, Pedicure, paznokcie seniora

Zawsze w kontaktach z klientem bardzo ważna jest komunikacja. Twojemu klientowi terminy: hybryda, baza budująca, manicure kombinowany mogą naprawdę nic nie mówić. Proponując lub opowiadając o nowej usłudze zawsze dokładnie opisuj jej przebieg, działanie substancji odżywczych, wyjaśnij co klient zyska korzystając z tej usługi np. manicure kombinowany- dzięki odpowiedniej technice opracowania skórek możliwa jest aplikacja lakieru bardzo blisko skórek, dzięki czemu efekt świeżego manicure będzie utrzymywał się znacznie dłużej.

źródło:    Paznokcie nr 100