Marlena Majewska
Instruktor Noriko Nails
Laureatka międzynarodowych mistrzostw, w kategoriach Tip Box i Portret
Moja przygoda z manicure hybrydowym zaczęła się ok. 5 lat temu. Na początku nie wiedziałam od czego zacząć, ale po opanowaniu podstaw, malowanie stało się moją pasją. Bardzo lubię wykonywać zdobienia realistyczne, a wręcz kocham realizm, portrety, przedmioty, zwierzęta. Wszystko, co nas otacza na co dzień, chętnie przenoszę na niewielką powierzchnię tipsa czy paznokcia.
Malując korzystam głównie z hybryd i paint-geli. Często wybieram pędzelki różnych marek, szukam takich z odpowiednim włosiem i tych, które dobrze rozprowadzają produkt. Malowanie malutkich szczegółów, jakim jest na przykład oko, wymaga precyzji i odpowiednich przyborów. Dzięki udzielonym przez profesjonalistów wskazówkom doskonaliłam warsztat, po pewnym czasie postanowiłam wystartować w pierwszych mistrzostwach, które odbyły się w 2019 roku w Gdańsku. Nerwy były ogromne, startowałam w Dywizji 1 (początkujący) malując portret dziecka. Udało mi się zająć drugie miejsce i to był moment, w którym uświadomiłam sobie, że chcę malować i na tym nie poprzestanę. Kolejne mistrzostwa, w których startowałam i zaczęłam zdobywać pierwsze miejsca, były już w Dywizji 3 (dla zaawansowanych). Moją technikę zaczęłam jeszcze bardziej rozwijać i doskonalę ją nadal, staram się żeby obraz, który maluję, był jak najbardziej realny, wręcz żywy i odzwierciedlał jak najdokładniej to, co kopiuję. Tips jest bardzo małą powierzchnią i ciężko jest na nim malować szczegóły postaci. Realizm jest uważany za najtrudniejszą technikę malarstwa w dziedzinie nail artu.
Realizm to sztuka dążenia do odtworzenia rzeczywistości z maksymalnym naciskiem na szczegóły kopiowanego obrazu. Dodatkową trudność stanowi fakt, że tips, czy paznokieć jest bardzo małą powierzchnią i ciężko jest na nim odzwierciedlić wszystkie szczegóły, ale przy odpowiednim dobraniu produktów i narzędzi staje się to możliwe.
Przedstawiam pieski przygotowane dwoma różnymi technikami.
1. Pokrywamy tips białym kolorem, a następnie czarną hybrydą szkicujemy pieska.
2. Paint gelami wypełniamy rysunek, zaczynamy od krawędzi, gdzie dajemy ciemniejszy odcień i stopniowo rozjaśniamy kolor w kierunku środka.
3. Cieniujemy hybrydę z topem albo bazą, następnie blendujemy mieszankę z kolorami na tipsie, aż powstanie jednolita struktura.
4. Staramy się ożywić pieska podkreślając ciemniejszymi paint gelami obrys postaci i mordkę.
5. Musimy pamiętać, że każdy element rysunku jest ważny i powinien być uporządkowany, podzielony na etapy. Tym razem skupiamy się na sierści. Podkreślamy nosek i kształt pyszczka.
6. Na oku tworzymy błysk i dopracowujemy szczegóły.
1. Pokrywamy tips wybranym ciemnym kolorem.
2. Białym paintem zmieszanym z topem lub bazą tworzymy zarys psa.
3. Wypełniamy rysunek, dbając o zaznaczenie oczu, noska, pyszczka i języka.
4. Ciemniejszymi kolorami podkreślamy szczegóły, malujemy sierść i oczy. Skupiamy się na dopracowaniu detali.
5. Do ożywiania pieska używamy podobnych odcieni wcześniej użytych kolorów, nadajemy cienie i dodajemy błysku zwierzakowi, aby wyglądał jak prawdziwy.
Do przygotowania artystycznych prac polecam korzystać z paint-geli lub lakierów hybrydowych. Odnośnie kolorów, w moim przypadku jest to zazwyczaj mieszanka produktu z topem w celu uzyskania pożądanego odcienia.
Jeśli chodzi o pędzelki, zalecam takie z miękkim włosiem, które pięknie rozprowadzą nam produkt. Często korzystam z:
– pędzelka nr 1 liner, cienki – maluję nim linie, włoski, błysk w oku i inne drobne akcenty. Idealny do tworzenia drobnych szczegółów.
– pędzelka do zhostovo nr 1 – wykorzystuję do cieniowania oraz blendowania kolorów.