Skip to main content

Social Media od podszewki

Anna Świątkowska

www.tekstualni.pl

Ciężko nadążyć za trendami panującymi w social mediach, ale jedno jest pewne – to właśnie tutaj, w internecie, spotykasz większość swoich klientów. Szukanie inspiracji na paznokcie bądź rzęsy to właśnie wiele godzin spędzonych na Instagramie, Pintereście, Facebooku, czy Tik Toku. Nic nie zapowiada tego, aby tempo wzrostu popularności SM miało się zmienić. Daj więc ponieść się tej fali i dotrzyj do większej ilości potencjalnych klientów bądź spopularyzuj swój profil i stań się wyznacznikiem, który aż krzyczy: „To są moje wymarzone paznokcie!”, „O takich rzęsach marzyłam!”.

Poniżej znajdziesz kilka rad, które być może usprawnią pracę Twojego salonu bądź pomogą znaleźć nowe ścieżki pozyskiwania klientów.

Influencer marketing

Mówimy o influencer marketingu na dużą skalę – współpraca z makroinfluencerami, bądź na mniejszą skalę – czyli z mikroinfluencerami.

Źródła tego trendu nie musimy daleko szukać – to nic innego jak wszystkim znana poczta pantoflowa! A wszyscy dobrze wiemy, że słowo ma siłę przekazu.

Zastanów się, czy nie wejść we współpracę z Influencerem – dzięki temu poszerzysz grono swoich odbiorców, możesz zyskać klientów oraz rozgłos. Wiemy, jak to działa – mamy swoich ulubionych ludzi w internecie. Gdy zobaczymy u nich coś fajnego – zastanawiamy się nad tym.

Social Commerce – sprzedaż w mediach społecznościowych

Pokazując w internecie siebie bądź swój salon już niejako sprzedajesz swój produkt – czyli usługi, które świadczysz. Wykonujesz piękne stylizacje na paznokciach? Świetnie! Być może olejek do skórek, który będziesz mogła sprzedać idealnie dopasuje się do usługi, którą oferujesz. Przedłużasz rzęsy? Przemyśl sprzedaż produktów dedykowanych rzęsom przedłużanym. Poszerz ofertę o produkty, po które klientki będą wracały właśnie do Ciebie.

Krótkie filmiki wideo, czyli materiały trwające od kilku sekund do kilku minut

Twój profil na Instagramie bądź Tik Toku jest Twoją wizytówką. Traktuj gości profilu jak odwiedzających Twój salon. Klienci są bardzo ciekawi miejsca, do którego przyjdą. Nie wspominając o tym, że z chęcią popatrzą na to jak pracujesz i jakie efekty uzyskujesz swoją pracą.

Automatyzacja obsługi klienta

Aktualnie nie ma Cię przy telefonie, a wielu klientów umawiasz za pośrednictwem Messengera bądź Instagrama? Automatyzacja wiadomości będzie dobrym rozwiązaniem. Potencjalny klient dostanie znak, że jego wiadomość dotarła, a Ty o niego zadbasz, gdy znajdziesz chwilę na obsługę mediów społecznościowych. To mała rzecz, która wiele ułatwia – już na tym etapie klient może zdecydować, o co chce zapytać. Cennik usług, możliwe zabiegi lub godziny, w których przyjmujesz. Wracając do telefonu po krótkiej nieobecności będziesz już po „pierwszym wywiadzie”, zatem szybciej udzielisz odpowiedzi na nurtujące pytania.

Z których metod korzystasz? Które z nich są dla Ciebie nowością?

Podziel się z nami swoją opinią pod postem na naszym Facebooku bądź Instagramie.