Artykuł został przygotowany przez drukarnię kseroa0.pl specjalizującą się w druku wielkoformatowym CAD oraz druku reklamowym.
Reklama jest w obecnym świecie absolutną podstawą wszelakich działań marketingowych, a to z kolei oznacza, że będziemy się z nią stykać na każdym kroku. Przekazy promocyjne emitowane są w telewizji, radio czy Internecie. Dodatkowo nie da się ich również pominąć podczas zwykłego spaceru, gdyż są one również zamieszczane w przestrzeni publicznej.
W ostatnim czasie jednak pojawiło się niesłychanie wiele spekulacji odnośnie tego, w jaki sposób tradycyjna reklama wpływa na umysły i wyobraźnię maluchów. Pojawiły się nawet zalecenia odnośnie tego, że przez nadmierna emisję reklam, warto ograniczyć dziecku czas jaki spędza ono w sieci czy przed telewizorem. Wobec tego jak przekazy reklamowe w rzeczywistości oddziałują na wyobraźnię naszych pociech?
Reklamy z którymi spotykamy się na co dzień są tak naprawdę wyjątkowo zróżnicowane. Głównie wynika to z faktu, że każda firma i przedsiębiorstwo dopasowuje strategię marketingową do swojej grupy docelowej, a jednocześnie także i do swoich potrzeb. Nic więc dziwnego, że niektóre reklamy rzeczywiście przypadają nam do gustu, zaś innych wolimy po prostu unikać. Da się jednak zauważyć, że w dzisiejszym świecie reklamowym stawia się przede wszystkim na dynamikę. Każda reklama- można odnieść wrażenie- że krzyczy do nas z ekranu komputera czy telewizora. Jest ona maksymalnie dynamiczna i wyrazista. Oczywiście dorośli nie będą mieć z odbiorem takiego przekazu większych problemów, jednak w jaki sposób wpłynie to na maluchy? Otóż wiele zależy od indywidualnych predyspozycji dziecka, a także od etapu rozwoju, na którym się ono obecnie znajduje. Jednakże z opinii większości rodziców jasno wynika, że ich pociechy zwykle reagują na takie intensywne i dynamiczne reklamy gromkim płaczem i krzykiem. Oznacza to jedno- tego typu reklamy wzbudzają w dzieciach strach i niepokój. Warto zaznaczyć, że zbyt dynamiczne reklamy, które migają tysiącem jaskrawych kolorów zwiększają także ryzyko jednorazowego ataku epilepsji.
Niektóre firmy i przedsiębiorstwa, które swoje produkty i usługi kierują głównie do maluchów i ich rodziców, stawiają także na znacznie inną strategię marketingową, co przejawia się w całkowicie inaczej zaaranżowanych reklamach. Przede wszystkim, są one o wiele spokojniejsze, a także o wiele bardziej kreatywne. Można nawet powiedzieć, że takie reklamy starają się „coś” pokazać lub „czegoś” nauczyć.
W tym przypadku możemy mówić o dość pozytywnym wpływie oglądania takich reklam na dzieci. Maluchy zwykle czują się zaciekawione, a ich wyobraźnia jest odpowiednio stymulowana. To z kolei wzmaga w dziecku ciekawość świata i pobudza do bardziej kreatywnego i logicznego myślenia. Dziecko nie płacze i nie krzyczy, a jest skupione na tym, by daną reklamę obejrzeć do końca. Jak więc widać przekazy promocyjne mogą też wywrzeć nieco bardziej pozytywny wpływ na naszą pociechę.
Można w tym momencie śmiało powiedzieć, że sposób w jaki reklamy rzeczywiście wpływają na nasze dziecko, jest mocno uzależnione od tego, w jaki sposób są one wykreowane. Z pewnością zbyt natrętne i zbyt dynamiczne reklamy emitowane w telewizji czy w sieci nie spotykają się z dużą przychylnością ze strony rodziców, a reakcja dzieci mówi tu sama za siebie. Z drugiej jednak strony możemy wyróżnić reklamy kreatywne i edukacyjne, które stymulują zmysły naszego malucha i z pewnością ich oglądanie naszemu dziecku nie zaszkodzi.