Anna Świątkowska
Media społecznościowe towarzyszą nam od lat. Niezależnie od tego, czy zaliczasz się do ludzi mocno zaangażowanych w życie internetowe, czy mniej – jednemu nie zaprzeczysz. Facebook, Instagram oraz Tik Tok są z nami na każdym kroku. Jeśli właśnie pomyślałeś, że nie… To kiedy ostatnio korzystałeś z Messengera?
Wykorzystujemy te portale do dzielenia się ważnymi momentami z naszego życia, wysyłania zdjęć rodzinie i przyjaciołom, czy do zdania bieżącej relacji z tego, co aktualnie się u nas dzieje. Czemu nie wykorzystać możliwości internetu do dzielenia się pasją i poszerzania grona klientów?
Jeżeli jeszcze nie masz profesjonalnego profilu firmowego na Facebooku – załóż go! Profesjonalny profil, na którym znajdą się tylko materiały branżowe, efekty Twojej pracy, dane adresowe oraz godziny, w których pracujesz to wizytówka idealna. Dodatkowo, pod zdjęciami, które dodajesz można umieszczać komentarze. Nie żyjemy w bajce, więc przygotuj się na to, że nie wszystkie będą przychylne. To nic złego! Zawsze na swojej drodze trafimy na „złą królową”, jednak musimy nauczyć się odróżniać konstruktywną krytykę od tej będącej jedynie efektem złośliwości bądź odmiennego gustu. Z pewnością pozytywny feedback otrzymasz od klientki, która zobaczy swoje dłonie na Twojej stronie. Przy okazji pokaże Twoją publikację koleżankom, rodzinie, udostępni ją na swoim profilu, a informacja o Tobie zacznie obiegać świat.
Dużą siłą odbioru i komunikatywności cechują się również facebookowe grupy tematyczne – np. grupa Akademii Paznokcia, czy inne poświęcone określonej działalności. Bez wstydu można tam pytać o radę, wymieniać spostrzeżenia dotyczące produktów, technik pracy czy sprzętu.
Jeśli prowadzisz profil na Instagramie – na pewno wiesz, że regularność jest niezwykle istotna. Pokazuj efekty swojej pracy na bieżąco oraz zaplanuj, jak ma wyglądać Twoja tablica. Kolorystyka jest bardzo ważna podczas pracy stylisty paznokci – po mistrzowsku korzystasz z palety barw, potrafisz łączyć kolory i mieszać je ze sobą. Takie umiejętności trzeba wykorzystać podczas planowania instagramowego feedu. Pamiętajmy jednak, aby presety, które wykorzystasz przy obróbce zdjęć, nie zmieniały kolorów stylizacji! Istotne jest uatrakcyjnienie profilu, a nie zakłamywanie rzeczywistości!
Taguj zdjęcia, pomóż innym znaleźć Twój profil i dziel się pasją, jaką jest #stylizacjapaznokci. Banalnie proste, prawda? Wybieraj tagi, które opisują to, co jest na zdjęciu i używaj znaczników trafiających do małej, średniej oraz dużej grupy odbiorców.
Twórz relacje i pokazuj innym, co się u Ciebie dzieje. Kulisy pracy stylisty oraz pokazywanie różnych etapów tworzenia stylizacji są niezwykle interesujące. Dodanie kilku/kilkunastu filmików bądź zdjęć w ciągu dnia jest więc dobrym krokiem – należy jednak pamiętać, że w tym przypadku „więcej znaczy mniej” i nie można spamować odbiorców. Treści muszą być jednolite, ale nie jednakowe! Odbiorca nie będzie z niecierpliwością czekał na kolejny filmik będący kalką poprzedniego. Urozmaicaj swoje działania, testuj różne efekty.
Nową opcją na polskim Instagramie są Instagram Reels, nazywane również „rolkami”. To nic innego jak krótkie filmiki, które możemy uzupełnić o muzykę oraz efekty specjalne. Spróbuj, a zobaczysz, że Ci się spodoba!
Znajdziecie tutaj dosłownie wszystko – od zabawnych, komercyjnych filmików, aż po profile lekarzy prowadzone na bardzo wysokim poziomie i przekazujące ogromną dawkę wiedzy. Od Was zależy, który kierunek obierzecie. Może LOLcontent sprawdzi się właśnie na tym portalu? Może to właśnie będzie to miejsce w sieci, w którym pokażecie swoją osobowość, poczucie humoru i zabawne momenty pracy stylisty. Pamiętajcie jednak, że wszystko można połączyć, a nauka przez zabawę jest efektywna. Przemycajcie ważne treści, jednocześnie pokazując siebie i swój charakter.
Odbiorca naszych działań internetowych to potencjalny klient, osoba szukająca inspiracji, stylista paznokci bądź ktoś, kto dopiero stoi przed decyzją obrania takiej ścieżki zawodowej. Warto zatem pokazywać wiele aspektów tej pracy i działać wielotorowo. Zaplanuj
z wyprzedzeniem treści, które chcesz opublikować – to pomoże zapanować nad jednolitym wyglądem profili i znacznie usprawni działania. Daj się poznać ludziom, którzy obdarzą Cię zaufaniem i oddadzą się w Twoje ręce – w karierze stylisty paznokci higiena pracy jest najważniejsza, przyjemność wizualną zostawmy klientce – to ona ma się cieszyć swoją piękną, nową oraz bezpiecznie wykonaną stylizacją. Jeśli chociaż raz podczas publikacji treści w internecie pomyślisz: „To wcale nie jest mordercza praca!” – będzie to wspólny sukces.