Skip to main content

Czy jesteś zadowolona z zysków, które generuje Twój biznes beauty?

Joanna Kuskowska

Master Instructor i trener Nails Company Poland
Trener top team Nails Company i „Junior Academy by NC”
Sędzia w konkursach NailPro Europe
Zwycięzca NailPro EU 2017, 2018, 2019
SILVER instruktor NailPro EU w kat. technicznych i artystycznych –
Właściciel „NailTech Collage” i salonu kosmetycznego
Certyfikowany Instruktor i Edukator

Ariadna Łuszczyńska

Business Development & Marketing Expert
Od 15 lat pracuje w sektorze kreatywnym tworząc strategie, koncepcje i kreacje
Wspiera firmy w sprzedaży, komunikacji z klientem i ulepsza ich procesy
Od lat zajmuje się brandingiem firm i marek osobistych
Działa na pograniczu marketingu, sprzedaży i projektowania pracując dla takich branż jak: beauty, fashion, wellness czy IT
Dba o jakość i formę komunikatu, dopasowując go do potrzeb biznesu, klienta i rynku

 

Czy potrafisz skutecznie optymalizować koszty i wykorzystywać swoje atuty?

Każda branża rządzi się swoimi prawami, ale pewne mechanizmy pozostają niezmienne. Jeśli usługa nie będzie atrakcyjna i dopasowana do potrzeb klienta, to on będzie szukał opcji, która spełni jego oczekiwania.

Zmieniają się nie tylko trendy, ale także mentalność grupy odbiorców naszych usług.
W dzisiejszych czasach nie tylko musimy być fachowcami w swojej dziedzinie, ale także musimy dostosować nasz biznes do potrzeb rynku – czyli ery nowoczesnych kobiet.

„Obserwuję jak dynamicznie rozwija się branża beauty i widzę potrzebę, uporządkowania oraz  pogłębienia wiedzy na temat odpowiedniej polityki cenowej czy zarządzania zasobami ludzkimi. Identyfikacja konkretnych problemów i eliminacja popełnianych błędów, pozwolą zbudować przewagę konkurencyjną” – mówi Beauty Trainer Joanna Kuskowska.

Wysoki poziom usług i umiejętne zarządzanie biznesem to jednak tylko połowa sukcesu. Kolejnym krokiem jest inwestycja w reklamę. Zbudowanie skutecznej strategii sprzedażowo – marketingowej, która pozwoli na dalszy rozwój.

“Widzę tu przestrzeń do budowania świadomości marki czy ulepszenia procesów marketingowych, niektóre narzędzia do promocji ciągle nie są wykorzystywane w optymalny sposób – to stwarza ogromne możliwości” – ocenia Business Developement & Marketing Expert Ariadna Łuszczyńska.

 

Na co musisz zacząć zwracać uwagę chcąc osiągnąć sukces?

  1. Profesjonalizm – podstawą jest ciągłe doskonalenie umiejętności i śledzenie trendów na rynku.  Istotną kwestią jest też specjalizacja – skupienie się na konkretnej gałęzi usług i uczynienie z niej swojego wyróżnika na poziomie mistrzowskim.
  2. Strategia sprzedażowo – marketingowa – bez konkretnie określonych celów i sposobów ich realizacji nie sposób oczekiwać wymiernych efektów swoich działań. Należy opracować strategię i sukcesywnie ją realizować na wszystkich punktach styku z klientem m.in w social mediach.
  3. Polityka cenowa – to niezwykle ważny, ale trudny temat – nadal obserwuję tzw. syndrom oszusta[1], który ma swoje odzwierciedlenie przy ustalaniu cen. Polecam wdrożyć konkretne mechanizmy, które pozwolą obliczyć wartość usługi. Warto pomyśleć o promocjach czy systemach lojalnościowych, które budują przywiązanie klientów.
  4. Marka osobista – to istotny element uwierzytelnienia biznesu, możliwość podkreślenia kompetencji czy zaangażowania w relację z klientem. Ten potencjał bardzo często pozostaje niewykorzystany, mimo że są to najniżej zawieszone owoce – zasób, który mamy i możemy wykorzystać żeby wyróżnić się na tle konkurencji. Nie ma przecież drugiej takiej osoby jak Ty.
    To co prezentujemy swoją osobą jako makeover wizerunku kobiet, które do Nas przychodzą i powierzają nam swoje zaufanie to też nie wszystko – dodaje Joanna – istotne jest też atmosfera czy przestrzeń, w której się znajdujemy.
  5. Zarządzanie zasobami ludzkimi – pozyskanie dobrego specjalisty w swojej dziedzinie kosztuje mnóstwo energii, a ciągłe rotacje pracowników nie ułatwiają nam zadania. Żeby mieć zespół marzeń, należy zastanowić się najpierw nad formułą funkcjonowania biznesu – czy chcesz być liderką dla swoich pracowników, i co masz im do zaoferowania?

 

To są bardzo rozbudowane zagadnienia i nie ma niestety gotowego przepisu na sukces. Wszystkie działania należy dopasować do konkretnego biznesu, warto również przeprowadzić audyt, który będzie mógł zidentyfikować jego mocne i słabe strony.

[1] Syndrom oszusta – zjawisko psychologiczne powodujące brak wiary we własne osiągnięcia. Pomimo zewnętrznych dowodów własnej kompetencji osoby cierpiące z powodu tego syndromu pozostają przekonane, że są oszustami i nie zasługują na sukces, który osiągnęły. Przyczyn sukcesu upatrują w szczęściu, sprzyjających okolicznościach bądź w rezultacie bycia postrzeganym jako osoba bardziej inteligentna i kompetentna niż w rzeczywistości. Co warte odnotowania, syndrom oszusta dotychczas uważano za szczególnie powszechny wśród wysoko postawionych kobiet.
(Żródło wikipedia -> https://pl.wikipedia.org/wiki/Syndrom_oszusta)