Skip to main content

Wpływ mediów społecznościowych na samoocenę i kreatywność stylisty paznokci

Współczesny świat mediów społecznościowych to nie tylko platforma do komunikacji, ale także potężne narzędzie, które wpływa na niemal każdy aspekt naszego życia zawodowego i prywatnego. Dla stylistów paznokci, którzy w dużej mierze opierają swoją działalność na wizualnych aspektach pracy i promocji swoich usług, media społecznościowe stały się nieodłącznym elementem codzienności.

Zobacz więcej

Obsługa klienta na najwyższym poziomie

obsługa klienta, kobieta w rękawiczkach konsultuje z klientką stan paznokci

Obecnie stylizacja paznokci stała się niezwykle popularnym sposobem na życie. Pozornie łatwe i przyjemne zajęcie, niewymagające wieloletnich studiów i ogromnych inwestycji na początek, zachęca wiele osób, nie tylko kobiet, do pójścia tą drogą.

Strategia komunikacji, czyli klucz do sukcesu w mediach społecznościowych

Chyba obecnie nie muszę nikogo przekonywać, że promocja swoich usług w mediach społecznościowych to absolutny “must have”. Potencjalne klientki spędzają tam długie godziny i szukają nie tylko zdjęć swoich koleżanek z wakacji, ale i sukienek, butów, czy właśnie salonów kosmetycznych. Swój Facebook i Instagram traktuj jak miejsce do pozyskiwania klientów oraz portfolio.

Czym jest rentowność salonu urody?

Rentowność jest podstawą posiadania dochodowego salonu beauty. W teorii przecież każdy to wie, ale niestety w praktyce okazuje się, że mało która kobieta prowadząca sama salon radzi sobie z kwestiami rozrachunkowymi. I nie chodzi tu tylko o liczenie, ale i wszystko co jest z tym powiązane. A powiązań jest wiele.

Jak wypromować salon kosmetyczny?

Social media, promocja w internecie, branża beauty, dochodowy biznes, promowanie w branży beauty

Każdy właściciel salonu doskonale wie jak wiele pracy, czasu i nakładów finansowych trzeba, by uruchomić gabinet zgodny z zasadami obowiązujących przepisów, funkcjonalny oraz taki, który będzie „cieszył oko”. Kiedy wreszcie się to uda, człowiek jest dumny z każdego elementu, który tworzy ten dobytek.

Jak prowadzić live’y w branży beauty?

Live, czyli transmisja na żywo – posiada jedną, kluczową zaletę. Feedback, czyli informacja zwrotna, którą otrzymujesz od swoich odbiorców – jest automatyczna. Są oni obecni na transmisji razem z Tobą. Mają możliwość komentowania na bieżąco tego, co się dzieje i o czym mówisz. Aby takie transmisje na żywo były skuteczną formą edukacji i uświadamiania, musisz pamiętać o kilku ważnych zasadach.

Senior w salonie

stylizacja paznokci, manicure, paznokcie, paznokcie hybrydowe, Pedicure, paznokcie seniora

Kiedyś usługi beauty zarezerwowane były głównie dla młodej klienteli. Kobiety w wieku 30-40 lat były główną grupą docelową gabinetów urody. Dziś Panie nawet w wieku 60 czy 70 lat są coraz częstszymi bywalczyniami salonów urody.

Kwalifikacja odpadów, BDO

jakie odpady, kwalifikacja odpadów, śmieci, BDO

Prowadzenie i zarządzanie salonem stylizacji paznokci to nie tylko przyjemność świadczenia usług i radość z odnoszenia sukcesów, ale również obowiązki, które spoczywają na nas jako przedsiębiorcy. Jest ich całkiem sporo, dzisiaj zajmę się dość burzliwym tematem, jakim są odpady i odniosę się do stylistek i stylistów, którzy wytwarzają odpady w ilościach kwalifikujących je do odpadów komunalnych.

Ścieżka rozwoju w branży Beauty

beauty salon, szkolenia, rozwój beauty

Studia z kosmetologii czy szkolenia kosmetyczne, a może dwuletnia szkoła kosmetyczna? Przed takim dylematem stoi niejedna kobieta. Co zatem wybrać, aby nie zmarnować ani czasu, ani pieniędzy?

Jak budować relacji w salonie?

budowanie relacji, salon beauty, komunikacja, kontakt z klientem

Praca to miejsce, w którym spędzamy większość naszego dnia, dlatego tak ważne jest budowanie relacji. Jest to czas, który powinien być okraszony samymi pozytywnymi emocjami, ale wpływa na to wiele czynników. Nie jest tajemnicą, że relacje między współpracownikami są niezwykle ważne w salonie. Zarówno z koleżankami z pracy, jak i z pracodawcą, nikt nie chciałby się źle czuć, dlatego bardzo ważne jest dbanie o relacje od samego początku.

Motywacja do pracy

Jeśli zatrudniasz pracowników z pewnością prędzej czy później spotkasz się z problemem wydajności pracy Twojej obsady. Jeśli nie wynika to z problemów osobistych ani stanu zdrowia, warto przyjrzeć się warunkom pracy, jakie zapewniamy. Najłatwiej motywować pracownika podwyżką, ale to nie zawsze jest wystarczające lub w ogóle skuteczne. Kwestia pieniędzy powinna być poruszona na samym końcu, bo co zrobić kiedy brakuje nam na to budżetu?

5 głównych błędów w biznesie stylistki paznokci

Wiem z własnego doświadczenia, że są takie błędy w biznesie stylistki paznokci, które skutecznie blokują jej rozwój. Gdy stylistka nie jest ich świadoma lub nie potrafi sobie z nimi poradzić, to mogą one doprowadzać do niepotrzebnych frustracji i ciągnąć jej biznes w dół.

Omówię więc pięć takich, które moim zdaniem sprawiają kłopot niejednej stylistce. Warto się im przyjrzeć, przeanalizować i jeśli się pojawiają – zrobić wszystko, by je wyeliminować.

 

 

Różne sposoby reklamy

Przed Wami artykuł z cyklu dotyczącego marketingu i prowadzenia salonu kosmetycznego. Mam nadzieję, że przekonam te z Was, które zastanawiają się nad otwarciem salonu, że jest to bardzo dobry pomysł. Zaczynamy od reklamy.

 

Reklamacja i jej polubowne rozwiązanie

W gabinecie kosmetycznym najważniejszym elementem każdej usługi jest klient. Bez niego nie sprzedamy usług i produktów. Czy jednak bycie najważniejszym ogniwem czyni go na tyle wyjątkowym, aby zarządzał naszym czasem, a reklamacje rozpatrywane były zawsze pozytywnie? Nie powinien, ale żeby to udowodnić musimy wykazać się asertywnością oraz merytoryczną wiedzą z zakresu usług, jakie świadczymy.

Jak tworzyć treści, które przyciągną klientów na Twoje usługi?

Jak tworzyć dobre, wyróżniające się i wartościowe treści, które zbudują Twój autorytet i zaufanie wśród potencjalnych klientów? Jaki kontent jest najlepszy, aby skutecznie pozyskiwać klientów na swoje usługi? Odpowiedź brzmi: przede wszystkim taki, który ludzie będą chcieli udostępniać, i z którym będą chcieli wchodzić w interakcje.

Młody klient w salonie

Wiele zabiegów w branży beauty ma swoją dolną granicę wieku, kiedy zabieg jest bezpieczny czy zasadny. Nikt przecież nie będzie wypełniał ust czy robił botoxu dziewczynkom, które ledwo weszły w wiek nastoletni. Są to oczywiście zabiegi inwazyjne, ale co z tymi, które nie wymagają takiej ingerencji? Gdzie istnieje dolna granica stylizacji paznokci czy chociażby przedłużania rzęs? Dziś, wiele młodych dziewczyn dość szybko wchodzi w świat makijażu. Tak samo dzieje się z paznokciami.

Jak wykonać perfekcyjne zdjęcie paznokci?

Fotografia jest nieodłącznym elementem branży beauty, stanowi Twoją wizytówkę oraz idealną reklamę. O ile samo cyknięcie fotki nie jest czymś arcytrudnym, to wiedza jak to zrobić sprawia niektórym już mały kłopot. Możesz wykonać przepiękną stylizację, ale koncertowo ją zepsuć właśnie zdjęciem.

Biznesowe macierzyństwo w branży beauty

Jako małe dziewczynki wiele z nas bawiło się w „dom”, najczęściej był to dom pełen miłości, mama (czyli kilkuletnia Ty) gotowała obiad, dzieci – w tym przypadku lalki i misie, grzecznie leżały w wózeczku, a zmyślony tata zarabiał w tym czasie pieniądze na ten nasz „szczęśliwy dom”.

Początkująca stylistka otwiera własny salon

Od czego zacząć, gdy chcemy otworzyć własny salon beauty?

Każdy z nas ma niewątpliwie mnóstwo marzeń zawodowych jednak, żeby marzenia stały się rzeczywistością potrzebny jest dobry plan oraz pełna świadomość, że łatwo nie będzie. Najbardziej bolesne bywa zderzenie z rzeczywistością. W naszej wizji wszystko wyglądało perfekcyjnie, każdy aspekt był dopracowany w najmniejszym szczególe, a mimo to okazało się później, jak wielka jest to pomyłka. Osoby, które dopiero myślą o założeniu własnego biznesu, najbardziej przeraża właśnie ten moment. Chwila, w której okaże się, że nie jest to wcale łatwe przedsięwzięcie.

Podniesienie cen usług w salonie nie takie straszne, jak nam się wydaje

Podniesienie cen usług kosmetycznych to jeden z największych problemów każdej z Was! Nic dziwnego! Najczęściej klientki reagują zdziwieniem lub rozczarowaniem dowiadując się, że ceny wzrosły. Każdy z nas woli zapłacić mniej niż więcej, prawda? Dzisiaj przygotowałem dla Was przewodnik, jak podnieść ceny krok po kroku.